Arculattervezés.

Ami azonnal látható.

Kell egy jó arculat!

Minden cégnek, szervezetnek, terméknek vagy szolgáltatásnak szüksége van arra, hogy megkülönböztesse magát a piacon. Ennek a megjelenésnek vagy jelenlétnek vannak elemei, amelyek közül az egyik legfontosabb az embléma vagy logó. Ebből kiindulva fel lehet építeni egy komplett arculatot (Corporate Identity), ami lehetővé teszi, hogy minden kommunikációs csatornán egységesen, jól megkülönböztethetően és beazonosíthatóan jelenjen meg az adott vállalat, intézmény, áru vagy szolgáltatás. Az arculati elemek a cég valamennyi kommunikációs csatornájára kihatnak, hiszen minden egyes eszközről ki kell derüljön, ki volt a kibocsátó. Az egység azért is fontos, hogy a beazonosítás gyorsan megtörténhessen, mindenki messziről tudja, hogy adott eszköz kinek a terméke, levele, szolgáltatása.

icon-1:nem jo: - pedig tokjo.gif

De miért is?

Az arculati elemek nem csupán marketing szempontból fontosak. Az egységes, jól definiált arculat sokat alakít a vállalat megítélésén, legyen az online vagy offline platformokon való megjelenés – és a felhasználói élmény kialakításában is segíthet. Az arculat legfontosabb feladata tehát, hogy különböző vizuális elemeivel lehetővé tegye a megkülönböztetést. Tehát, az új arculatot mindig a konkurensekhez kell mérnünk. Akkor jó az arculat, ha elkülönül tőlük, és még valami pozitív hangulatot, jól beazonosítható dolgot is közvetít. Minden differenciáltságot biztosító grafikai elem (színek, formák, tipográfia) erősen szubjektív megítélés alá esik, így minden esetben igyekszünk a megrendelőnk igényét követni. Arculathoz tartozik például a logó, a levélpapír, a névjegy, a weboldal grafikai tervezése, valamint a különböző szóróanyagok vizuális megjelenése is. A jól megalkotott arculat kapcsolatot hoz létre a vállalattal.

Érdekesség, hogy legelőször – mint annyi mindenre – a hadászatban volt szükség az egységes megjelenésre. Ahogy a szemben álló felek (hadseregek) létszáma bővült, egyre nehezebben volt elvárható, hogy a katonák arcról felismerjék egymást. A hadseregek létszámának bővülésével folyamatosan nőtt az arculati elemek száma is. A végén már az egyenruhától (formaruhától) kezdve a zászlón át, megannyi kis részlet (arculati elem) szabályozásán keresztül igyekeztek biztosítani a beazonosíthatóságot, illetve az ellenséges csapattól való megkülönböztetést. Ma pedig elég nagy harc van a piacon.

Mi található az arculatban? (kis és nagy arculat)

Minden az emblémával kezdődik és onnan lépünk tovább. A megállapodás során rögzítjük, hogy meddig haladunk előre az arculat fejlesztésével. Az első, vagy induló arculati csomagot a cég, szervezet tevékenysége is meghatározza. Valakinek fontosabb, hogy online elemek kerüljenek elsőre bele, van olyan, aki a prezentációs eszközeinek az egységét kívánja elsőre kialakítani, de olyan ügyfélnek is dolgoztunk már, aki számára az első körben kellett a termékek csomagolásának arculatát megtervezni.

Mi van, ha nem jó az arculat?

Káosz. És pazarlás. Képzeljük el, ha kedvenc csapatunk nem a megszokott, egységes mezben szalad ki a pályára. A stadion kakasülőjéről még az arcuk alapján sem tudjuk beazonosítani, hogy ki, kivel van, kinek ellenében kinek drukkolunk. Sőt, a játék hevében ők sem fogják tudni beazonosítani egymást. Ugyanilyen nehéz lesz egy olyan vállalatnak drukkolni (a termékeit vásárolni), amelyiknek nincs jól felépített, egységes arculata. Mivel a fogyasztó, az ügyfél nem tudja a különböző csatornákon elhelyezett üzeneteket egyértelműen ugyanahhoz a szervezethez kötni, azok nem állnak össze és nem erősítik egymást. Nagyon sok pénzt költhetnek így el – feleslegesen – egészen egyszerű üzenetek kommunikálására is.

Az arculat önmagában nem ad el, de minősít.

Fontos megemlíteni, hogy nem az arculat határozza meg egy cég, szolgáltatás, vagy termék minőségét. Nem az arculat tölti fel a vállalatot, a termékeit, szolgáltatásait tartalommal, hanem fordítva! Az arculati elemek megalkotásával tulajdonképpen lehetőséget teremtünk, hogy a vállalat által képviselt célok és értékek összekapcsolódjanak, illetve egy egységes, előre meghatározott pozitív imázs alakuljon ki. Ennek létrehozásában segíthet neked a Tonic. Legyen szó a közösségi média-felületek tartalmainak, a weboldalon található elemeknek, névjegykártyának, levélpapírnak vagy csomagolásnak a kreatív tervezéséről, mi segítünk! Arculati kézikönyv alapján is szívesen alkotunk, hogy a már meglévő céges arculathoz is passzoljon munkánk.

Az arculatnak nem “szépnek” kell lennie – dönts bátran!

A szépség egy szubjektív és néha változó kategória. Mindenkinek más és időben is, a trendeknek megfelelően is – átalakul. Ezért nem lehet az arculat „szép”. Az arculatnak „jónak” kell lennie! Meg kell felelnie a felhasználók mindenkori, általános ízlésének! Az sem árt, ha a célcsoport pár tagját is megkérdezzük, hogy mit gondol például egy emblémáról, vagy csomagolásról, hogy ne fussunk nagyon mellé. A végén persze valakinek döntenie kell (elemezve a konkurenciát, a felhasználhatóságot, a célcsoport véleményeket), hogy mi a jó. A döntés bár hosszú távú, de nem életbe vágó, hiszen – ahogy írtuk – valójában nem az arculat ad el, viszont a jó terméknek a megjelenését is szebbnek látjuk. Az arculatokat egyébként 3-5, vagy akár 10-20 évente – viszont egyre rövidebb időszakonként – frissítik, megfeleltetve azt az aktuális trendeknek, ízlésnek.

    Érdekel a szolgáltatásunk, vagy ajánlatot szeretnél?
    Mielőtt kapcsolatba lépsz velünk, érdemes végiggondolnod ezeket:
    • Mit tervezzünk neked?
    • Van-e kötelező elem, aminek meg kell jelennie az arculatban?
    • Mi az üzeneted, amivel vizuálisan azonosulnia kell az arculatnak?
    • Van elképzelésed a színeket, formákat illetően?
    • Mennyit szánsz rá?
    • Milyen ütemezés szerint szeretnéd?
    Ha készen állsz, írj nekünk:
    Ha jobban szeretsz telefonálni, azonnal hívhatsz is bennünket:
    Ha kényelmesebb megoldást szeretnél, töltsd ki adatlapunkat és gyorsan reagálunk:

      Ajánlatkérés

      Sziasztok! Szeretnék egy ajánlatot kérni! Küldöm a pontosabb infókat az arculattervezéssel kapcsolatban.
      1. Mi érdekel?

      2. Mennyit szánsz rá?

      3. Vázlatok


      4. Határidő

      5. Adatok