Facebook marketing.
Légy Te is ott, ahol mindenki!

Folyamatosan változó kommunikációs tér
A XXI. század elején megjelent egy, az eddigiekhez nem hasonlítható, komplex kommunikációs csatorna: a közösségi média, mely teljesen felforgatta az eddig jól bevált rutinokat. A platformok között – az aktív felhasználók számát tekintve – messze a Facebook a legnagyobb. Komoly üzleti lehetőség rejlik abban, hogy egy vállalkozás és célközönsége csak egyetlen kattintásra vannak egymástól. Hogyan lesz ebből bevétel? Erre nyújtunk megoldást neked!

Miért pont Facebook?
Napjainkban elengedhetetlen a közösségi média felületein való jelenlét, legyen szó bármely munkaterületről. Már önmagában az is fontos kérdés, hogy az aktuális céljaidat a Facebookon keresztül lehet-e a leghatékonyabban elérni.
Persze, nem nagy kunszt egy alapszintű profilt létrehozni vállalkozásod számára, de vajon tudod-e, hogy hogyan lehet kicselezni a Facebook algoritmusát és mitől leszel kikerülhetetlen a közösségi oldalakon? Bízd ránk fiókod kezelését, a kampányok felépítését, és nem csak a lájkokat fogod bezsebelni, de a piacot is megelőzheted profi Facebook hirdetésekkel!
Hogyan használhatod a Facebookot?
A legnagyobb közösségi média platform – saját bevételeire is tekintettel – több lehetőséget kínál arra, hogy bevételt szerezz általa. Persze, ezeket a lehetőségeket a legritkább esetben adja ingyen. Lényegét tekintve két út áll előttünk:
- A Facebookot kizárólag, mint hirdetési felületet használjuk és igyekszünk a felhasználókat saját üzleti oldalunkra terelni;
- A Facebookon belül saját közösséget építünk, akikkel állandó kapcsolatban vagyunk. Ezt a közösséget aztán több célra is felhasználhatjuk.
Az első módszer lelke a megfelelő hirdetés és célzás, a másodiknak viszont az értékes tartalom a legfontosabb feltétele.
Miért jó a vállalkozásodnak?
Akár egyedül is nekivághatnál a Facebook kezelőfelület útvesztőinek, hogy magad kezeld a kampányokat, ám ez ellen szól, hogy a Facebook rendszere nagyon összetett, így a tökéletes beállítások kitanulása és a változások folyamatos nyomon követése sok időt és energiát igényel. Ezeket az értékes órákat mással is töltheted! Ha nem szeretnél sem pénzt, sem időt kidobni az ablakon a megfelelő célcsoport, hirdetési szöveg és kreatív próbálgatásával, de növelnéd oldalad látogatottságát, vagy épp az átkattintások (például a saját weboldaladra klikkelések) számát, akkor menj biztosra! Bízd ránk kampányaid menedzselését és aknázd ki velünk a Facebookban rejlő bevételi lehetőségeket!
Mi a feladat?
Kifejezetten nehéz megtalálnod a közösségi térben azokat, akik potenciális vevőid, ügyfeleid lehetnek. Ami talán ennél is nehezebb, hogy állandó, kétirányú kapcsolatot tarts fenn velük – márpedig manapság ez már elvárás. Egyre több cég építi be már az ügyfélszolgálatába is a Facebookot, önálló csapatokkal a platformmal kapcsolatos feladatok ellátására. Egy teljeskörű üzleti Facebook oldal naponta több óra munkát igényelhet. Van olyan ügyfelünk, akinek a Facebook profiljához már 250 000 ember csatlakozott! Ennyi követővel egyfolytában beszélgetni, mindig új, érdekes témát találni nem kis feladat.
Pár szó a Facebook kampányokról
Mielőtt belevágnánk, kérünk avass majd be, hogy mi a cél, amit az oldaladdal szeretnél elérni, így könnyen felmérhetjük, milyen kampányokra lesz szükséged!
Ha ezt egyeztettük, kampánytervet készítünk, tisztázzuk a részleteket és ezek alapján összeállítunk egy ajánlatot neked. A megrendelésedet követően már el is kezdjük fejleszteni a megjelenő tartalmat, optimalizáljuk az oldalt és igény esetén további „kontentekkel” (tartalommal) színesítjük.
A legfontosabb a tervezés!
Az első lépés az, hogy megvizsgáljuk, hogyan kapcsolható be üzleti folyamatodba a Facebook, milyen megoldást érdemes használnunk és annak milyen feltételei vannak. Aztán létrehozzuk a Facebook fiókodat. Amennyiben a közösségépítés mellett döntünk, előre meghatározunk tartalom típusokat, melyek a vevőid, ügyfeleid részére értékesek lehetnek. Ezt követően általában fél éves post-agendát készítünk, amiről azt gondoljuk, leginkább szolgálja majd a hosszú távú üzleti érdekeidet. Az agenda mellé egy havi költségtervet javaslunk, amivel az egyes posztok terjedését, terjesztését támogatjuk. Ezt félévente újra és újra elkészítjük, mivel a közösségépítésnek három fázisa van:
- követők számának növelése
- interakciók számának növelése
- értékesítés (soft sell)
A terv szerint elkészített tartalmakat posztoljuk és ellátjuk az oldaladon a moderátor szerepét: ha szükséges, beavatkozunk egy esetleges negatív reakcióba, de a pozitív hozzászólásokra is válaszolunk. Emellett folyamatosan kezeljük a hirdetési fiókodat is, hiszen a havi költség felhasználása dinamikusan történik (ami megy, azt erőteljesebben támogatjuk, ami nem, azt kevésbé). A Facebook fiókod alakulásáról havi jelentést készítünk.