Google ADS.
A találatok élén

Legyél látható online!
A Google Ads a Google saját hirdetési rendszere mobil és asztali felületeken, mely 2000-ben indult, akkor még Google AdWords néven. Mára pedig a világ legnagyobb – és szerintünk a leghatékonyabb – hirdetési rendszerévé vált. Tulajdonképpen ez is a keresőoptimalizálás egy formája, ahol azt segítjük elő, hogy a céged vagy terméked az elsők között jelenjen meg egy adott kifejezésre (kulcsszóra) vonatkozó keresésnél a Google-ben. Illetve van egy másik lehetőség is, a „display” hirdetések elhelyezése olyan oldalakon, ahol számodra releváns tartalmak jelennek meg. A rendszer működésének, és az igazán hatékony hirdetések létrehozásának elsajátítása hosszadalmas feladat, a kulcsszókutatás és a landing page – azaz fogadóoldal – elkészítése pedig még több hozzáértést és befektetett munkát igényel. Hogy kampányod célba érjen, bízd inkább profikra!

Mire jó és hogyan működik?
A Google keresőfelületében, illetve a partneroldalakon elhelyezett hirdetésekkel növelhetjük a weboldalunk látogatottságát, az ajánlatkérések, értékesítések számát. A PPC (pay-per-click) alapú hirdetések lehetővé teszik, hogy kattintásokért és konverziókért fizessünk, vagyis a rendszer csak akkor nyúl az általad meghatározott havi költségkerethez, ha teljesül a kívánt célod – például, ha valaki árajánlatot kér tőled a honlapodon keresztül, vagy eljutott a webshopod fizetési felületére. A kampányok bármikor leállíthatók és újraindíthatók, a beállított költségkeret kimerülése esetén pedig automatikusan leállnak, így elkerülhető a túlszámlázás. A hirdetések kontrollálhatók, ellenőrizhetők, és az eredmények alapján folyamatosan adjusztálhatók, hogy valóban a megfelelő közönséghez jussanak el. Ráadásul, egy hirdetéscsoporton belül több hirdetés is létrehozható, így a Google ADS felülete AB tesztekre is alkalmas, extra költségek nélkül.
A kulcsszólista a kulcs
A legrelevánsabb közönség eléréséhez a többféle „csalin” (szöveg, kreatív, belső link hirdetésbővítmény) és finomhangolt célzási lehetőségeken kívül a kulcsszavakban rejlik a Google ADS algoritmusának titka. Azokért a kulcsszavakért és kulcsszó párosításokért fizetünk – vagy licitálunk rájuk –, melyekre a potenciális vásárló rákeres a Google-ben, amikor felmerül benne az érdeklődés vagy vásárlási szándék. Meghatározhatjuk, hogy a két kulcsszó – amire mi licitálunk, és amire keresnek – pontosan egyezzen-e, vagy a termékünk, szolgáltatásunk akkor is releváns lehet, ha a vevő hasonló kifejezéssel operálva szeretne megtalálni valamit (ezt hívjuk kulcsszóillesztésnek). Kizáró kulcsszavakat is használhatunk, megakadályozva, hogy egy vagy több kifejezésre keresve a mi cégünk bukkanjon fel a Google találati listájában. A megfelelő kulcsszavak összeállításához, a kulcsszó-stratégia kidolgozásához precíz tervezés és folyamatos tesztelés szükséges.
Hirdetés típusok
A Google ADS rendszeréből kétféle hirdetés indítható:
- A display, azaz képi vagy videós formátumú hirdetésekkel YouTube videók előtt, alatt és után, vagy banner formájában találkozhatsz valamelyik partner oldalon. Ezek az érdeklődés felkeltésére alkalmasak, például egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése esetén, mellyel a felhasználó még nem találkozott, vagy nem keresett rá. A display hirdetések inkább a márkaismertség növeléséhez, mintsem a vásárlási döntés elősegítéséhez optimálisak.
- A keresési hálózat kampányai a Google keresőfelületében megjelenő hirdetések, melyek az első négy helyen szerepelnek a találati listában. Ha a potenciális vevőben már megvan a vásárlási szándék, egy informatív, meggyőző keresési hirdetéssel elvezethetjük egy konkrét termékhez vagy szolgáltatáshoz, elősegítve számára a döntést.
A tuti hirdetés receptje
Ahhoz, hogy a felhasználó rákattintson a hirdetésedre, elengedhetetlen egy lényegre törő és cselekvésre ösztönző szöveg, display hirdetések esetén pedig egy kép, vagy videóanyag, mely „odavonzza” a tekintetet.
Ezen felül szükséged lesz egy landing page-re, vagyis érkező oldalra. Hiába ébresztettél vágyat egy lehetséges vásárlóban, ha a hirdetésedre kattintva nem azt látja, amit keres… A webergonómián és UX designon kívül rendkívül fontos, hogy olyan helyre irányítsd a felhasználót, ahol azonnal megtalálja, amire szüksége van és könnyedén tud navigálni az oldalon. Egy jó érkező oldal a megfelelő call-to-action elemekkel nélkülözhetetlen a vásárlás vagy más konverzió teljesüléséhez.
A kulcsszólistád karbantartása mellett a hirdetéseket is folyamatosan szükséges monitorozni. Az eredmények függvényében előfordulhat, hogy egy szöveg módosításra szorul, vagy egy kampányon belül indított több hirdetés közül valamelyiket le kell állítani, mert rosszabbul teljesít a többinél. Mi ezt a terhet is levesszük a válladról. Elvégzünk minden feladatot a landing oldal létrehozásától a szövegíráson át a célzási beállításokig, monitorozásig. A statisztikákat, jelentéseket pedig nem csak továbbítjuk emailben, de közösen átbeszéljük, majd levonjuk a tanulságot, hogy még hatékonyabb stratégiát alakíthassunk ki a célközönséged megszólítására.