Kulcsszó kutatás.

Nem mindegy, mit mondasz

Gondolkozz a vásárló fejével!

A kulcsszókutatás az egész online marketing kiindulópontja. Gyakorlatilag nagyban ezen múlik a sikered: meg tudod-e fogalmazni a fogyasztó szavaival, hogy hogyan találhat rád. Hogy találja meg a Te nevedet a termékeddel, szolgáltatásoddal, ha nem is ismer téged? A fogyasztót, az ügyfeleket nem az érdekli, hogy Te mit akarsz eladni. Számára az fontos, hogy mit akar Ő venni. És hogyan szeretné? Gyorsan, olcsón, garanciával. Ez nagy különbség. Így a hatékony kommunikáció is arról kell szóljon, amit a befogadó szeretne hallani. A jó hír, hogy egyre több eszközünk van ennek feltérképezésére.

A Google legyen a barátod!

Az egyik legfontosabb maga a Google, hiszen minden nap, sőt naponta többször emberek milliói „árulják el számára”, hogy mit szeretnének, mi a fontos. Éppen ezért a Google-t érdemes segítségül hívni ahhoz, hogy megtaláljanak téged az interneten. Az is igaz, hogy sokan szeretnének a Google-on keresztül láthatóvá válni. Biztos Te is tisztában vagy azzal, hogy az oldaladat nem csak a célközönségednek, hanem a keresőmotorok számára is optimalizálnod kell, hiszen azok segítségével érhetsz el még több olyan embert, akik számára releváns lehet a tartalmad. (Elsősorban a Google-re gondolunk, mivel 96%-os részesedéssel rendelkezik a magyar keresési piacon.) Itt jön a képbe a kulcsszókutatás, ami elengedhetetlen a későbbi SEO-hoz, vagyis a keresőoptimalizáláshoz. Ha van például egy szállodád és fontosnak tartanád, hogy a „hotel” szóra megjelenjen az oldalad az első tízben, akkor szinte lehetetlen feladatra vállalkozol: a Google közel 6,5 milliárd olyan oldalt tart nyilván, amelyek a „hotel” szóra keresve megjelenhetnek. Ez elég nagy verseny, amit nehéz megnyerni…

KEI és más varázsszavak

A kulcsszókutatás abban is segít, hogy megmondjuk, mekkora versenyre számíthatsz és hányan vannak azok, akikre potenciális vevőként tekinthetsz. Ezt a KEI (kulcsszó minőségi hányados) mutatja meg, ez alapján szoktuk rangsorolni az egyes kifejezéseket. Nyilván az lenne a legjobb, ha találnánk olyan kulcsszót neked, amire nincs verseny és sokan keresnek rá. Ezt ugyan nem garantálhatjuk, de segítünk felkutatni a leghatékonyabbakat. Fontos, hogy a honlapod minden egyes üzletileg értékes oldalát külön-külön célszerű optimalizálni és érdemes önálló landing (érkező) oldalként kialakítani.

A kulcsszókutatás három csoportja:
  • az általános kulcsszavak (ezekre nem igazán érdemes optimalizálni a honlapodat)
  • konkrét kulcsszavak (amelyek már valamilyen üzleti szándékot is magukban hordoznak – ezekre célszerű majd később optimalizálnod)
  • longtail kulcsszavak (amelyek ugyan hozhatnak üzleti lehetőséget, csak keveset, de ha sok van belőlük és van hozzá energiád, akkor ezekkel is érdemes foglalkozni, hiszen komoly potenciál van bennük)
Miért elengedhetetlen a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás az online üzleti tervezés alapja is, hiszen segítségével mérni tudod az eredményességed, és segít céljaid kitűzésében. Rávilágít arra, hogy a célközönségednek mik a vágyai, elképzelései, ha pedig megérted az ügyfelek gondolkodásmódját, akkor jobb weboldalt és jobb szolgáltatást tudsz majd nyújtani nekik. A kulcsszókutatás nagyban megkönnyíti az életed, hisz segítségével megismerheted potenciális vásárlóid, ügyfeleid keresési szokásait és trendjeit is. Rámutat, hogy mikor és hogyan, milyen kifejezéseket keresnek az adott termékkel kapcsolatban. Segítségével azt is felmérheted, hogy mekkora versennyel kell szembenézned és láthatod az egyes témák és kulcsszavak piaci nehézségét. Ez mind szép és jó, de honnan tudjuk, hogy milyennek kell lennie a megfelelő kulcsszavaknak? Amit már előjáróban elárulhatunk neked: a jó kulcsszó releváns a témában, van rá keresési volumen és reális az az elképzelés, hogy bekerüljünk vele a Google top találatai közé.

A kulcsszókutatás előnyt jelenthet még:
  • A honlapod szerkezetének kialakításánál (belső és külső linkek)
  • Keresőoptimalizálásnál
  • Tartalomfejlesztésnél
  • Címkefelhő, blog címkék generálásánál
  • Google Ads kampányoknál,
  • Sőt, segíthet a konkrét üzleti ajánlatod kialakításánál is!
Bízd ránk a kutatómunkát!

    Érdekel a szolgáltatásunk, vagy ajánlatot szeretnél?
    Mielőtt kapcsolatba lépsz velünk, érdemes végiggondolnod ezeket:
    • Miért van szükséged kulcsszókutatásra?
    • Mi(k) a terméke(i)d, szolgáltatásod (általános) kulcsszavai?
    • Kik a versenytársaid?
    • Ha van, hány oldalból áll a honlapod (aloldalak száma)?
    • Mennyit szánsz a kulcsszókutatásra?
    • Milyen ütemezés szerint szeretnéd?
    Ha készen állsz, írj nekünk:
    Ha jobban szeretsz telefonálni, azonnal hívhatsz is bennünket:
    Ha kényelmesebb megoldást szeretnél, töltsd ki adatlapunkat és gyorsan reagálunk:

      Ajánlatkérés

      Sziasztok! Szeretnék egy ajánlatot kérni! Küldöm a pontosabb infókat a kulcsszókutatással kapcsolatban.
      1. Weboldal


      2. Körülbelül milyen gyakorisággal kellene optimalizálni az oldalad?

      3. Mikorra szeretnéd igénybe venni szolgáltatásunkat?

      4. Van már költségkereted?

      5. Adatok