Rádióreklám.
A fülek mindig nyitva vannak!

A fülek mindig nyitva vannak!
A fülek mindig nyitva vannak!
Egy professzionális rádióreklám olyan, mint egy film: lepörög a befogadó fejében, miközben hallgatja. Sokan nem értékelik igazán a rádióreklámokban rejlő lehetőségeket, pedig a 360 fokos marketing egyik nagyon fontos eleme, hiszen ott érjük el a fogyasztót, ahol más eszközzel nagyon nehezen lehet. Ráadásul, az internetes rádióhallgatás terjedésével a rádió, mint médium elérése is jelentősen kibővült. Sőt, éppen most jött divatba egy új audio eszköz, a podcast. Ilyet is készíthetünk neked.

Hallgass ránk!
Minden olyan típusú, reklám célzatú megjelenést ide lehet sorolni, ami hangelemek sorából, valamint narráció készítésből építkezik és hanghullámokon keresztül érkezik meg a fogyasztóhoz. Azt gondolhatnánk, hogy csupán hang alapú megjelenésként nem tud újat nyújtani, de éppen ebben a szűkösségben rejlik a kreativitása: a képzelet színházát adja a kezedbe.
Milyen érvek szólnak a rádióreklám mellett?
Egyik legfontosabb tulajdonságából, a mobilitásból fakadóan számos élethelyzetben velünk van – például vezetés közben –, így széles közönséggel bír. A rádiós hirdetések rugalmasságukat tekintve élen járnak: gyorsan legyárthatóak és rövid a megjelenési idejük, illetve sem a hirdetési, sem az előállítási költségeik nem szöknek az egekbe. A költséghatékonyság mellett, a szegmentálási lehetőségek is kedvezőek: műsorokra, időpontokra, földrajzi kiterjedésre, és tematikára, de akár kisebb szubkulturális közegekre is differenciálható a hallgatóság. Az emberi hang (narráció) nem csak bizalmat kelt a fogyasztóban, hanem magas presztízzsel is bír, ráadásul a hallott információ jobban rögzül, mint az olvasott szavak. Bónuszként pedig a reklámkerülés értéke is alacsony ennél a hirdetési formánál.
Miről szól ma a rádióreklám-készítés?
Magyarországon leginkább kiegészítő vagy kísérő médiumként használják, de álláspontunk szerint önálló alkalmazása is hozhat effektív eredményeket. A mai igényekre szabott rádióreklám azonnal felhívja magára a figyelmet, lényegre törően és közérthetően fogalmaz, átadja az üzenetet. Mindezt pedig úgy teszi, hogy kihasználja a hang alapú információközlés minden lehetőségét, és a reklám természetének megfelelő ütemben, tempóban, plusz hanglejtésben kelti fel az igényt, adja át az információt.
Nem mindegy, mit hallanak!
Mielőtt nekikezdünk, készítünk egy forgatókönyvet, majd ehhez keresünk jellegzetes hangokat, effekteket és zenét. A zenének kitüntetett szerepe van, így azt vagy megíratjuk egy zeneszerzővel, vagy kész zenei anyagot vásárolunk. Csak kipróbált hangstúdióban, profi hangmérnökkel vesszük fel és keverjük az általunk készített rádióreklámokat. Ugyanígy járunk el minden igényes hanganyag, például eladáshelyi audioreklám, vagy telefonközpont kimenő hangüzenetek esetén is.